У Тернополі проходить Стратегічна сесія з питань розвитку інклюзивної освіти. Для обговорення цього питання долучилося 5 ОТГ (Бережанська, Великоберезовицька, Збаразька , Теребовлянська, Тернопільська), освітяни, представники громадських організацій, експерти проєкту та батьки учнів закладів з інклюзивною освітою.
Запровадження інклюзивного навчання на Тернопільщині створює передумови для інтегрування дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, у загальноосвітній простір.
Як свідчать дослідження, в інклюзивних класах/групах наголос робиться на розвиткові сильних якостей і здібностей дітей, а не на їхніх проблемах. Взаємодія з іншими дітьми сприяє когнітивному, фізичному, мовному, соціальному та емоційному розвиткові дітей з особливими освітніми потребами.
«Дуже добре, що фахівці Теребовлянського профільного ліцею, Збаразького ліцею Тернопільської обласної ради, двох закладів дошкільної освіти міста Тернополя брали активну участь у всеукраїнських фокус-групах для вироблення рекомендацій з метою розвитку інклюзивної освіти в Україні. Я сподіваюся на Вашу плідну співпрацю щодо розроблення першочергових кроків з розвитку інклюзивної освіти в громадах; визначення можливостей для створення послуг для сімей з дітьми з особливими освітніми потребами», – зазначила начальниця управління освіти та науки Тернопільської ОДА Ольга Хома.
«Підсумком відвідуваної сесії є виокремлення двох основних задач: формування списків патронатних сімей для молоді та дітей, які обслуговуються ГО «Бебіко» і розробка пропозицій до впровадження та надання соціальних послуг в межах Тернопільської області, – зазначила голова ГО «Центр «Бебіко» Ольга Гордієнко. – Одним з найважливіших моментів, які сьогодні були обговорені – це те, що інклюзія це не тільки нозології, а й особливі культурні, національні».
Нагадаємо, що інклюзивне навчання в області організовується за рекомендаціями 17 інклюзивно-ресурсних центрів (проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами), у яких нараховується 85 фахівців з педагогічною освітою.